fredag 15 april 2016

"I morgon är en annan dag"

Ni vet en sådan dag när man slår upp ögonen och bara vet att denna dag är inte en bra dag, idag är en sån dag för mig. Man känner vibrationerna i kroppen, det börjar redan på kvällen före,,känslan av en dålig dag är ett faktum! Trots att alla förutsättningar när morgonen infinner sig, trots att barnen startar med ett leende så vet jag, så känner jag det. Det är ingen inbillning....

Denna morgon startar med ett tråkigt besked, inget allvarligt men nog så illa, egentligen en petitess i det stora hela men som sagt en stor grej för mig. Kaffet smakade inte gott, inte heller en världslig grej men alla ni som vet vad kaffe innebär på morgonen vet jag menar. Hunden slår sig ner och använder hallgolvet till sin privata toalett och utför det han 5 min tidigare kunde gjort ute. Huvudvärken dundrar genom dom tydligen trånga gångarna på "övervåningen" och ja ni ser,,,,ingen bra dag. Jag vet vad ni tänker, den kan bara bli bättre och visst kan den det men den kan också bli sämre, väldigt mycket sämre. Finns det något annat som är mer irriterande än klämkäcka uttjatade repliker om allt och inget?! "Imorgon är en annan dag, fånga dagen, se det positiva bla, bla o s v." Det värsta förutom dessa är dock ett falskt intresse i frågan, hur är det? Det är väl klart att man inte vill stå där i två dagar med anteckningsblocket i högsta hugg, vilket jag inte förväntar mig heller men ställ inte frågan om ni bara vill ha smaskiga detaljer att diskutera runt det egna köksbordet.

Hur som helst, solen skiner också och det är helt ok, faktiskt ganska underbart ända tills posten (tråkiga vita kuvert) och regnet kommer. När man har en dag som denna vill jag inte ha solen, jag vill ha god mat, film i en mysig soffa, filtar, en brasa, goda nyheter och godis,,,men äter inte godis, bröd, socker, kolhydrater sedan november...Japp, LCHF och min kropp mår bättre, är 11 kg lättare, men hjärnan är lika sugen på godis och skiter fullständigt i vad resten av kroppen tycker eller behöver.


Jag måste iväg och uträtta ärenden bland dom fredagsglada människorna nu! Tiden rullar på och fredagen är snart i full gång och alla är samlade. Sitter här och saknar barnen, dom är bara ett par kilometer längre bort, men jag saknar dom ändå, riktigt mycket. Mina hjärtan. Om ett par timmar river jag dock håret av mig, gömmer mig på toaletten och svär i duschen,,,som dom flesta barnfamiljsföräldrar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar