tisdag 23 juni 2015

Sommar, höst eller vad?

Det har varit ett gäng konstiga dagar, inget som jag i nuläget kan skriva något om, väntar tills just den saken är avklarad! Annars då, livet trippar vidare och dagarna blir allt svårare att hitta på något med barnen pga regnet, vad gör man? Supermammor med sina det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder undanbedes. Saknar verkligen solen, värmen att kunna åka och bada vid stranden. Vandra runt ute i trädgården, spela kubb, fiska kanske o s v. I morse hörde jag att SMHI hade sagt att det skulle bli regn och rusk i juli med, man kan ju undra hur det kan bli så dålig sommar egentligen. Jo jag vet, lågtryck som fastnat över Sverige och bla, bla, bla, men jag tyckte att mina sommarlov under mina barndomsdagar var fyllda med sol men jag vet inte, kanske ser man lite annorlunda på dom somrarna numera.

Förkylningar håller på att ta över oss och det gör inte oss mer taggade att hitta på något heller. Läste att det skulle bli lite sol idag iallafall, skönt! Funderar på en promenad med hund och barn men det är inte så poppis, konstigt va! Baka gör jag annars men det tycker inte min rumpa eller höfter om, dom tycks växa då eller det är ganska mycket som växer då. Jag brukar alltid tänka att man bakar godsaker till barnen men ja, det slinker in en och annan godbit i mig med! Bröd kanske, men det brukar åka in i frysen och man känner sig toppenduktig ett tag för att sedan ett par veckor senare kasta det. Sötsaker äts upp iallafall.

Har även samtal imorgon vilket är bra när jag väl kommer dit, men det är svårt att älta sitt mående varje vecka. Nu har ju min "Eva" semester nästa vecka och fyra veckor framöver, skönt och inte på samma gång.

Inget mer att skriva just nu,,,eller det kanske det finns men inte lusten att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar