tisdag 5 maj 2015

Karta och kompass?

Ny dag med nya bekymmer, hm det var en mycket klok respekterad människa i min krets för länge sedan som sa att du har fem barn, det kommer mer!!! Hon hade rätt och jag saknar henne, hoppas att du har det bra och att du förstår hur mycket du betydde. Dagen igår var inte en så lyckad, det saknas bra dagar numera. Just gårdagens nya bekymmer blir efterhängsna vilket jag är väl medveten om, frågan är hur jag ska hantera detta då det innehåller mycket svåra frågor och stora beslut. Det känns som det hela är är overkligt, tar jag det för allvarligt eller måste jag agera? Jag kan även tycka att det är väldigt orättvist att det är jag ensam som ska försöka räta ut allt, jag behöver hjälp av den som betyder mest men som inte förstår allvaret i detta. Vet inte vem som egentligen läser här och kan nog känna att jag utlämnar mig för mycket men ja, majoriteten av dom människor jag känner som kan läsa är begränsad. Det kan också vara ganska skönt att få gotta sig i en någon annans problem, nej skämtar och jo, jag kan det också.

Idag ska jag försöka tränga undan en del av allt, måste ta dagen och vila tankarna. Vi behöver gallra bland allt ogräs men inte idag känner jag. Mys med småkillarna står på schemat, mina fina killar som är helt fantastiska. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dom, är med dom och kramar dom. Jag vill ta dom på en resa till värmen och bara ha kul, bada, skratta och äta glass i överflöd. Låta dom få en välbehövlig break från allt drama på hemmafronten som varit. Det är deras tur att få blomma ut och vara i centrum nu.

Halsen värker, huvudet dunkar och tröttheten är överväldigande så nu ska jag undersöka en del saker och ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar