torsdag 16 april 2015

Sol, regn, sol, regn och sol igen

Hm, hur börjar man ett inlägg som i grunden är negativt utan att låta bägaren tippa över för mycket? Jag vill inte dra ner alla som eventuellt läser, men det är och har varit väldigt tungt ett tag. Bakning igen alltså! Nu tar jag tag igen och försöker vända. Vardagen är lite skakig med olika känslor som far runt lite. Usch, utlämnar kanske mitt liv lite mycket men äsch, allt är ju inte på topp jämt och alla känslor är tillåtna bara man tänker realistiskt och tar ett steg i taget. Vad händer nu då, ja livet fortsätter med kvartssamtal, simskolor och tacokvällar men med inslag av en gnagande huvudvärk och värkande bihålor i solsken! Fick ett papper igår, ett brev som jag visste skulle komma men som ändå gjorde mig livrädd, livrädd inför framtiden....Jag ställs inför frågor som jag inte kan svara på i dagsläget och val jag inte kan göra just nu just p g a min rädsla. I grund och botten har jag med skräckblandad förtjusning sett framåt detta, men det går en iskall känsla i ryggraden,,,hua. Jag som verkligen försökt att acceptera att jag inte kan styra över något som händer längre fram i tiden har alltså fallerat kapitalt nu. Dock som jag skrev tidigare så försöker jag att vända och ta mig upp ur gropen igen. Det som händer imorgon vet vi inget om idag egentligen, man kan ha en aning men eftersom morgondagen är just imorgon så får man ta denna dagen först. Min stackars psykolog har mycket att sätta tänderna i och hon är verkligen fantastisk. Hon borde bo med mig, som ett stöd i alla svåra situationer som dyker upp utanför våra samtal, men hon har ju tagit plats i min hjärna och finns där via sagda ord och diskussioner. Jag är så lyckligt lottad på så många plan och har vackra sagolika små varelser i form av mina barn runt om mig. Dom senaste dagarna har jag verkligen studerat varje del av dom, hur dom tänker, hur dom agerar och känner, deras fingrar och deras sätt att gå på, ja allt och jag fylls av otrolig kärlek för dom och är så tacksam att jag fått låna just dom av livet. Man skulle kunna tro att jag fått en dödsdom och ska insupa varje liten del av allt, morbid ja kanske det! Dagens bravader är lite dr besök, hämtning och lämning av barn, vardagspyssel alltså. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar