tisdag 17 mars 2015

Vägen till Eldorado

Då tar vi en sväng ner på spiralen, knyter nävarna, torkar tårarna och tar nya tag. Jag är fullt medveten om att bakslag kommer och kom så nu får jag använda mina nya verktyg och tänka utanför den fyrkantiga låda jag bott i. Våren är på språng och det är positivt, kanske inte för min migrän men för själ och hjärta. Jag har börjat fundera på min nya början av mitt liv, var och vad vill jag? Något som jag med säkerhet vet är att jag vill bo i vårt hus, jag vill leva med dom som bor där, med dom jag älskar mest i hela världen. Jag vill finna en väg in i arbetslivet och in tillbaka i yrket jag älskar, till dom gamla människorna vars liv jag vill sätta en guldkant på. Så, hur gör jag? Den som läser detta och spottar ur sig något som, det är väl bara att börja, ut med dig bara, ber jag sluta läsa denna blogg. Denna gång vill jag verkligen ankra ordentligt, titta noga och verkligen känna in allt igen. En del av mig är livrädd och en del av mig bara längtar ut. Återigen ta dagen idag och göra vad jag kan just idag, så idag börjar jag med att undersöka mina möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar